2009. január 29., csütörtök

Mónika esete silánykával

Jártál már úgy, hogy megvásároltál egy számítógépet és mikor hazavitted nem működött. Mikor visszavitted a vásárlás helyére pedig kiderült, hogy nem ott van a garancia érvényesítés?

Már a megvásárlás pillanatabán egy elavultnak számító konstrukció volt, és nem lehetett fejleszteni a későbbiekben?

Hiányzott belőle 1-2 nélkülözhetetlen alkatrész, az információs pultnál pedig csak csóválták a fejüket?

Még ki sem fizetted a részleteket, de már nem ért szinte semmit a gép?

Az ördög mindig a részletekben rejlik el.

A nagyáruházak nem érdekeltek abban, hogy a vásárló jól járjon, és örömmel használja számítógépét. Mivel általában nem ők viselik a garanciát, így semmilyen felelősség érzete nincs. Abban érdekelt, hogy minél gyakrabban vegyenek az emberek másikat. Jellemzően lezárják a számítógépet, és csak a szakszervíz foglalkozhat pl. bővítéssel, nem is beszélve a karbantartás kizárásól.

Hagy meséljem kedves hajdani ismerősöm Mónika történetét tanulság képpen. Ő is bele sétált a csapdába, amit Te képes leszel elkerülni hamarosan megjelenő tanulmányunk segítségével. Te ennél jobbat érdemelsz!
Nem volt szakértő a témában, de otthoni felhasználóként, és munkahelyén remekül értett annak kezeléséhez. A sors úgy hozta, hogy szüksége lett egy számítógépre.
Próbálta körüljárni a témát, utána nézett milyen adatokkal kell rendelkezni egy aktuálisan korszerű számítógépnek. Körül nézett hol és milyen áron tud számítógépet vásárolni, és így eljutott a nagyáruházakba is.

De itt sajnos elkövette azt a hibát, hogy bedőlt a csábításnak. A számtalan ajánlat közül talált egy számára látszólag megfelelő paraméterekkel rendelkezőt, amire kedvező hitel ajánlatot kapott. Gondolta, hogy így jóval kevesebb költséggel megússza a dolgot, nem kell hirtelen kifizetni az egész számítógép árát. A gépet azonnal hazavitte, és boldog volt. Még nem sejtette, hogy elektronikai hulladékot vásárolt jó pénzért.

Na, ezután kezdődtek a kellemetlen meglepetések. Mivel a gépen nem volt operációs rendszer, hívnia kellett egy informatikus ismerőst. Már az operációs rendszer telepítése is nyögve nyelős volt, problémák voltak a meghajtó programok telepítésével, 2-3 nap után sikerült neki összehozni működőképesre.

A gépet ezután végre használatba vette, jellemzően szövegszerkesztőt, levelező klienst használt. Így fel sem tűnt, hogy nem nyújtja azt a teljesítményt, amit Ő elvárt volna. Sokszor előfordultak lefagyások (kék halál, újraindulás), amit jelzett is informatikus ismerősnek, de mivel le volt ragasztva a gép, nem mertek belenyúlni, ezért egy idő után beletörődött.

Telt, múlt az idő, jobban belemélyedt a számítástechnika világába, folyamatosan jelentek meg a fejlettebb szoftverek, amit szeretett volna használni, és a gépe paraméterei szerint tudnia is kellett volna használni.
Egy DVD megírása is komoly feladat volt, hiszen kb. 1 órán keresztül karcolt fel egy lemezt, miközben én már a hajamat téptem.

Miután lejárt az 1 év garancia felmerült a fejlesztés igénye. Ekkor ütközött a következő problémába. Megvizsgálták, hogy milyen alkatrészeket lehet a számítógépben cserélni és vásárolt is jópár alkatrészt. Az alaplap silánysága miatt, azonban nem hozott érezhető javulást.

Mivel kudarcba fulladt a fejlesztési lehetőség, új gép vásárlására szánta magát. A használt gépet sehol nem tudta eladni, sőt még mindig fizette utána a törlesztőket, több mint 1 évig. Feldühödött és a kukába szánta silánykát. Ezt azonban mégsem tette meg, még őrizgette a pincében egy darabig, majd elektronikai hulladékként adta le.

Az új gépet már az én segítségemmel építettük össze, és azóta már boldog számítógép felhasználó. Te sem járhatsz így, ha megfogadod tanácsainkat! Ha mégsem vagy elégedett, akkor sem kell aggódnod, mert 100% pénz visszafizetési garanciával vásárolhatsz.

Mit gondolsz erről? Tudsz hasonló esetről? Írd be a blogba!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Számítógépet CSAK számítástecnikai szaküzletből,kenyeret pedig a nagyáruházból szabad vásárolni!

Ha én rakom (vagy rakatom össze a gépet)legalább tudom mi van benne.
Az ilyen nagyáruházakból származó, kétes eredetű,sokszor elavult alkatrészekből álló gépek ,csak bosszuságot okoznak.Nem beszélve arról ,hogy egy számítógépet évente legalább egyszer (ajánlott a félévente), ki kell tisztítani.A forgó alkatrészekre(ventilátorok)rárakodott por akadályozza a megfelelő fordulat leadását, ami az alkatrész túlmelegedéséhez vezet,csak úgy mint a hütőborda közé felgyülemlett por is,de még ide sorolhatnáma tápegységet is.
Ezeket a gépeket nem lehet felnyítani mert le vannak ragasztva illetve szegecselve is.Így nem lehet kitisztítani őket.
Nagyon fontos hátrányuk még ezeknek a gépeknek, hogy nem lehet tudni, milyen tápegység van bennük.
A tápegység a gép lelke.Ha az alkatrészek nem kapnak a rossz minőségű tápegység miatt megfelelö mennyiségű feszültséget, az az alkatrészek károsodásához, illetve azok idő elötti elhalálozásához vezetnek.Nembeszélve az áramingadozás okozta károkról.Egy jó mínőségű tápegységben megtalálható olyan védelmi rendszer ami ezt meggátolja.Száz százalékos védelmet ez sem nyújt azért de egy szünetmentes táppal kombinálva hatékonyan lehet védekezni ellene.Meg kel még említenem hogy a rossz minőségű táp esetleg tűzveszély forrása is lehet!!!